Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس ریاضی پایه ششم

سوره فلق و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در فرهنگ خواندن صفحه­ ۲۲ به مشکل هدر رفت آب به عنوان یک مشکل جهانی اشاره شده است. می ­توانیم به منظور یادآوری سوره­ فلق از دانش ­آموزان بخواهیم که بگویند چگونه می­ توانند با تشکیل گروه‌هایی جلوی این مشکل را در مدرسه یا محله­ خود بگیرند.

2.     در صفحه­ ۷۴ به استفاده از نقشه در مسیریابی اشاره شده ­است. م­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که همانطور که داشتن نقشه مشکل راهیابی و گم شدن ما را حل می­کند، انسان برای زندگی ­اش نیز باید نقشه و برنامه‌ای داشته باشد تا به مشکل بر نخورد.

ریاضی ششم-۷۴

3.     در صفحه­ ۸5 اهمیت مشورت کردن با افراد عالم بیان شده است و در ادامه در درک مطلب صفحه­ 86 نیز از دانش ­آموزان خواسته شده که راجع به آن گفتگو کنند. می ­توانیم مشورت کردن را یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بروز مشکل و همچنین در یافتن بهترین راه حل‌ها عنوان کنیم. سپس سوره­ فلق را با همراهی دانش ­آموزان بخوانیم.

4.     با توجه به تمرین‌های کار در کلاس صفحه ۱۲۱، می­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که یادگیری محاسبه­ درصد به حل برخی از مشکلات و مسائل محاسباتی زندگی کمک می­کند.

5.     در فرهنگ خواندن صفحه ۱۳۰، در مورد سرشماری صحبت شده­ است. می­ توانیم به­ منظور یاددآوری مفهوم سوره­ فلق در مورد مشکلاتی که با استفاده از داده­ های سرشماری در جوامع حل می ­شوند، با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

6.     در صفحه­ ۱۳۷، دانش ­آموزان با ابزارهای اندازه‌گیری که مشکل ما را برای اندازه‌گیری موارد مختلف مثل قد، وزن، دمای بدن، سرعت ماشین و… حل م ی­کنند، آشنا می شوند. میتوانیم ضمن آشنا نمودن دانش ­آموزان با این نوع از مشکلات، سوره­ فلق را نیز همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید