Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس فارسی پایه ششم

سوره فلق و درس فارسی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه­ 37 داستان هفت خوان رستم را مطالعه می­کنیم. رستم برای نجات پادشاه ایران و یارانش از هفت خوان می‌گذرد و تمام مشکلات و سختی­های راه را به جان می­خرد و در آخر با خدای خود نیایش می­کند. می­توانیم با دانش ­آموزان راجع به این موضوع صحبت کنیم که راه رسیدن به موفقیت گذر از مشکلات است. سپس سوره­ فلق را با هم بخوانیم.

2.     در داستان صفحه­ ۴۳ دوستان همدل، با ماجرای پسری همراه می­شویم که بدلیل تبعیت اشتباه از دوستش دچار مشکل می­شود. اما توسط همکلاسی ­هایش از این دردسر رها میشود. می­ توانیم پس از خواندن این داستان راجع به نقش همکلاسی­ ها و دوستان در حل مشکلات یکدیگر با دانش­ آموزان گفتگو کنیم و از آنها بخواهیم که در حل مشکلات دوستانشان کوشا باشند.

فارسی ششم-۴۳

3.     در صفحه­ ۸5 اهمیت مشورت کردن با افراد عالم بیان شده است و در ادامه در درک مطلب صفحه­ 86 نیز از دانش ­آموزان خواسته شده که راجع به آن گفتگو کنند. می ­توانیم مشورت کردن را یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بروز مشکل و همچنین در یافتن بهترین راه حل‌ها عنوان کنیم. سپس سوره­ فلق را با همراهی دانش ­آموزان بخوانیم.

4.     در صفحه­ ۱۰2 راجع به مطالعه و فواید آن صحبت شده است. می‌توانیم در ادامه از آن به عنوان راهی برای حل مشکلات نام ببریم و از دانش­ آموزان بخواهیم راجع به مشکلاتی از آنها که به واسطه­ مطالعه­ مطالب گوناگون حل شده ­است، گفتگو کنند.

فارسی ششم-۱۰۲

5.     در درس هفدهم صفحه­ ۱۰7، راجع به آداب نیکو در ارتباط با مردم مطالبی بیان شده است. می­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که بسیاری از مشکلات ما در روابط با اطرافیان به واسطه­ رعایت مطالب گفته شده در این درس قابل حل شدن هستند. خوب است پس از این گفتگو سوره­ فلق را با دانش ­آموزان همخوانی کنیم.

 

فارسی ششم-۱۰۷

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید