Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

فارسی۶

فارسی۶

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. شعر “ای وطن” در صفحه 50 کتاب فارسی، درمورد حب وطن و از جمله امور دینی می‌باشد. مشارکت و هم‌فکری دانش‌آموزان برای اعتلای وطن خویش، تمرین خوبی برای انتقال مفهوم سوره نصر در پایه ششم است.

2. شعر صفحه 56 کتاب نیز عینا مانند مورد فوق است؛ خصوصا اینکه در یک مصرع به صورت مستقیم اشاره دارد به اینکه “حب الوطن من الایمان”.

3. ضمن تدریس ابیاتی که در صفحه 72 آمده، می‌توانیم این نکته را نیز یادآور شویم که یک شخص می‌تواند شاعر باشد و با همین استعدادی که دارد به دین خدا یاری رساند. بد نیست اگر از دانش‌آموزان بخواهیم با خود فکر کنند چه استعدادی دارند تا از طریق آن بتوانند به دین کمک کنند.

4. در صفحه 78، پس از تدریس شعر شهدا خورشیدند، با بچه‌ها گفتگو کنیم تا بدانیم آنها ارتباط بین یک شهید با یاری دین خدا را می‌دانند؟ پس از روشن شدن این ارتباط، سوره نصر و یا شعری مرتبط با این سوره را همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید