Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

هدیه های آسمان۶

هدیه های آسمان۶

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. درس دوم در صفحه 14 کتاب هدیه‌های آسمان سخن از پیامبران و علت فرستادن آنها به میان آمده است. اگر دانش‌آموزان از قبل سوره نصر را خوانده‌اند و با مفهوم آن آشنا شده‌اند می‌توانیم بپرسیم چه ارتباطی بین پیامبران و یاری دین خدا وجود دارد؟ و ما چگونه می‌توانیم پیامبران را یاری کنیم؟ اگر تاکنون سوره نصر نخوانده‌اند با گفتگو و طرح پرسش‌هایی مناسب، ذهن آنان را به سمت ارتباط پیامبران و یاری دین سوق می‌دهیم.

2. درس سوم در صفحه 18 که داستانی درباره حضرت قاسم(ع) و امام حسین(ع) قید کرده، بستر خوبی برای طرح، تدریس یا مرور سوره نصر و مفاهیم آن است. خوب است دانش‌آموزان گروه‌بندی شوند و هر گروه درمورد یکی از شهدای واقعه عاشورا تحقیق و بررسی کند و درمورد چگونگی یاری رساندن او به امام حسین(ع) سخنی کوتاه بگوید.

3. در صفحه 32 که بحث تولی و تبری مطرح می‌شود، علاوه بر تدریس این مفهوم، می‌توان مفهوم سوره نصر و یاری دین را با هریک از مثال‌های ذکر شده در این صفحه توضیح داد.

4. درس هفتم که از صفحه 40 آغاز می‌گردد ماجرایی از شیخ حسن حلی نقل می‌کند. می‌توانیم در قالب گفتگو و پرسش و پاسخ روشن کنیم چه ارتباطی بین شیخ حلی با دین و یاری دین وجود دارد؟

5. در صفحه 46 درسی درمورد دوران غیبت امام زمان(عج) آمده است. دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنیم تا با مشورت یکدیگر به این سوال پاسخ دهند که چگونه در زمان غیبت امام عصر(عج) می‌توان او و دین خدا را یاری نمود؟ پس از این گفتگو آنها را تشویق کنیم که یکی از مواردی را که بازگو کرده‌اند به شکل گروهی عمل نمایند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید