Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

ریاضی۵

ریاضی۵

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 12 کتاب ریاضی، کار در کلاسی با موضوع جشن تکلیف آمده است؛ می‌توان با رسیدن به این قسمت و با یادآوری جشن تکلیف، سوره نصر را همخوانی کرد و سپس از دانش‌آموزان پرسید برای کمک به برپایی جشن تکلیف سومی‌ها برنامه‌ای دارند؟

2. در صفحه 31 تمرین هشتم، مساله کمک به ساخت مسجد مطرح شده است. در این قسمت می‌توانیم از بچه‌ها بپرسیم کدامیک به مسجد محل خود کمک می‌کنند و در برنامه‌های گوناگون به مسجد یاری می‌رسانند؟ و آیا می‌توانند برنامه‌ای گروهی برای رسیدگی به مسجد محل –در صورت لزوم- داشته باشند؟

3. در صفحه 102 در بخش تمرین‌ها آمده است که آقای دیانت خمس مال خود را پرداخت کرد. پرداخت خمس مال و دارایی نیز از مصادیق دین‌داری است و زمینه‌ای برای خواندن سوره نصر.

4. تمرین چهارم صفحه 121، مشارکت گروهی بچه‌ها در برگزاری جشن مبعث است. هنگام آموزش این صفحه می‌توانیم از دانش‌آموزان خود بپرسیم برای برپایی جشن ملی مذهبی آتی، چه نوع مشارکتی می‌توانند داشته باشند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید