Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

فارسی۵

فارسی۵

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. درس نهم در صفحه 70، چند نفر از نام‌آوران ایرانی را نام می‌برد که در راه کشور شهید شدند. افرادی که درحقیقت به دین یاری رسانده‌اند و می‌توانند قهرمان زندگی کودکان و نوجوانان ایرانی باشند. مطالعه و شنیدن سرگذشت زندگی آنها تاثیر زیادی در میزان دین‌داری دانش‌آموزان دارد.

2. درس صفحه 78 درمورد استاد محمود فرشچیان است که با دستان هنرمند خود به دین خدمت می‌کند و از این راه دین خدا را یاری می‌نماید.

3. در شعر کاجستان در صفحه 111، یک کاج به کاج دیگر کمک می‌کند. مفهوم کمک‌رسانی به طور کلی در دین مورد تاکید قرار گرفته و هرکس به دیگری در کار خوب کمک کند، عملی دینی انجام داده است.

4. شعر صفحه 131 نیز که با موضوع همت، تلاش و پشتکار در کتاب قید شده است، نمونه‌ای از یک کار دین‌دارانه را ذکر می‌کند. تلاش کردن در مسیر درست و عمر را بیهوده هدر ندادن در این زمره قرار می‌گیرد. می‌توانیم دانش‌آموزان را تشویق کنیم تا ضمن افزودن تلاش برای انجام کارهای درست، با هم هماهنگ شوند تا به بهترین شکل از زمان خود استفاده کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید