Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس آموزش قرآن پایه پنجم

سوره قریش و درس آموزش قرآن پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که امكان سخن گفتن در مورد ایلاف، همدلي، امنیت و نقش‌های اجتماعی باشد، می‌توانیم از سوره مبارکه قریش بگوییم. در ادامه به چند مورد به عنوان نمونه اشاره شده است:

1.       در صفحه ۵ خوب است ضمن مشاهده تصاویر، با اشاره به نقش معلمی، نعمت الفت و همدلی بین افراد جامعه که سبب پذیرش نقش معلمی و در نهایت رفع نیاز انسان­ ها به علم‌آموزی شده را به دانش ­آموزان معرفی کنیم.

 

2.       در صفحه ۴۸ خوب است با مشاهده تصویر چادری که بچه­ ها در حال برپایی آن هستند، به این نکته اشاره کنیم که انسان در هر شرایطی به مسکن نیاز دارد. وجود این نیاز سبب ایجاد انواع نقش ­های مرتبط با ساختمان سازی و پذیرش این نقش­ ها توسط افراد جامعه به واسطه وجود نعمت الفت و همدلی شده است.

 

3.       با توجه به پیام قرآنی صفحه ۶۶ می ­توانیم پس از قرائت سوره قریش، این موضوع را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم که نعمت ایلاف و امنیت اجتماعی از جمله نعمت­ های بزرگی هستند که باید خدا را به خاطر برخورداری از آنها شکر کنیم.

 

4.       در صفحه ۱۰۵ با توجه به پاراگراف دوم که راجع به کمک گرفتن از افراد خانواده برای مطالعه قرآن در تابستان است، می­توانیم به برقراری همدلی بین انسان­ ها که سبب پذیرش نقش پدری و مادری و رفع نیاز امنیت و تربیت فرزندان در خانواده شده است، اشاره کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید