Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه پنجم

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که امكان سخن گفتن درمورد ایلاف، همدلي، امنیت و نقش‌های اجتماعی باشد، می‌توانیم از سوره مبارکه قریش بگوییم. در ادامه به چند مورد به عنوان نمونه اشاره شده است:

1.       در صفحه ۱۳ با توجه به تصویر گندم ­زار، خوب است با دانش­ آموزان در رابطه با نقش کشاورزان گفتگو کنیم که سهم عمده ­ای در تامین نیاز اولیه ما به غذا دارند؛ و اینکه این پذیرش نقش به سبب الفت و همدلی است که خداوند بین انسان ­ها قرار داده است، خوب است در ادامه به همراه دانش ­آموزان خداوند را به شکرانه این نعمت، شکر کنیم.

 

2.       در صفحه ۱۹ خوب است به فرودگاه و افرادی که نقش عمده‌اي در برقراری امنیت پرواز دارند، اشاره کنیم؛ پرداختن به مقوله امنيت از جمله موضوعات سوره قريش در اين پايه است.

 

3.       با توجه به کادر اول صفحه 42، خوب است به اهمیت نقش خیاط در تامین نیاز انسان به لباس اشاره کنیم، و از دانش ­آموزان بخواهیم تا در نمازهای خود، خداوند را به خاطر نعمت الفت و همدلی که بین خیاط و پارچه فروش و افراد مختلف برای تامین این نیاز به وجود آمده است، شکر کنیم.

 

4.       در «تدبر کنیم» صفحه ۴۹، خوب است دانش ­آموزان را با قرائت سوره قریش به اجتماع عظیم نمازگزاران در روز جمعه توجه دهیم و بگوییم این پرستش و عبادت جمعی، به واسطه نعمت امنیت، الفت و همدلی است که بین مردم کشور وجود دارد و خوب است در نمازهای مان خداوند را برای داشتن چنین نعمتی شکر کنیم.

 

5.       در «دعا کنیم» صفحه 115، خوب است ضمن خواندن دعا، از دانش ­آموزان بخواهیم خداوند را به خاطر نعمت پدر و مادر که حس امنیت و آرامش در خانواده را مدیون حضور آنها هستیم، شکر کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید