Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس علوم پایه دوم

سوره قریش و درس علوم پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه قریش اشاره کنیم. در ادامه چند نمونه از این موارد آمده است:

1.       در درس 1 صفحه ۱2، می ­توانیم به کار گروهی و الفت و همدلی که بین دانش ­آموزان به واسطه به اشتراک گذاشتن مشاهدات شان به وجود آمده اشاره کنیم تا دانش ­آموزان را با این نوع از کار جمعی آشنا کنیم.

 

2.       دانش ­آموزان می ­توانند با انجام «کار در کلاس» صفحه 40، با نمونه ­ای جذاب از کار جمعی که لازمه ­اش الفت و همدلی بین افراد گروه است آشنا شوند تا از این طریق سوره قریش برایشان یادآوری شود. خوب است توجه آنها را به این موضوع نیز جلب کنیم که انجام چنین کارهایی به صورت فردی قابل اجرا نیست.

 

3.       در گردش دانش ­آموزان که تصویر آن در صفحه ۵7 مشاهده می­ شود، خوب است به الفت و همدلی به وجود آمده بین آنها به واسطه تقسیم کار برای روشن کردن آتش و پختن سیب ­زمینی، اشاره کنیم و در ادامه سوره قریش را همخوانی کنیم.

 

4.       در درس­ های 12 و 13 در صفحات 82 و 90، می ­توانیم از کارهایی که دانش ­آموزان برای برگزاری جشن و بعد از آن انجام دادند، به عنوان کارهایی که نیاز به تشکیل جمع و برقراری همدلی و الفت بین افراد دارد، یاد کنیم تا به این واسطه مفاهیم سوره قریش برای دانش ­آموزان یادآوری شود.

5.       در درس 14 صفحه 98، می ­توانیم به الفت و همدلی برقرار شده بین نقش­ه ای مختلف اجتماعی مثل، کشاورز، نانوا و … برای تولید نان اشاره کنیم تا به این واسطه دانش ­آموزان با نوعی دیگر از انواع ایلاف آشنا بشوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید