Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس ریاضی پایه دوم

سوره قریش و درس ریاضی پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه قریش اشاره کنیم. در ادامه چند نمونه از این موارد آمده است:

1.       در فعالیت صفحه 3، دانش ­آموزان با تشکیل یک گروه دو نفره، به حل تمرین می­ پردازند. می ­توانیم با اشاره به همدلی و الفتی که برای حل این فعالیت بینشان به وجود آمده، برای یادآوری سوره قریش استفاده کنیم.

 

2.       در صفحه ۱۹ خوب است راجع به الفت و همدلی به وجود آمده بین اعضای یک تیم فوتبال و تأثیر این همدلی در برنده شدن آنها با دانش ­آموزان گفتگو کنیم و در ادامه سوره قریش را هم‌خوانی کنیم.

 

3.       با مشاهده تصویر صفحه ۵۵، می ­توانیم حضور دانش­ آموزان در مدرسه و کلاس و الفت و همدلی ایجاد شده بین آنها در انجام کارهای گروهی را به عنوان نمونه ­ای از ایلاف معرفی کنیم.

 

4.       در «فرهنگ خواندن» صفحه ۱۲۶، خوب است به همدلی و الفت ایجاد شده بین حمید و فرهاد برای کمک به رفع مشکلات درسی اشاره کنیم و در ادامه از دانش ­آموزان بخواهیم سوره قریش را هم‌خوانی کنند.

 

5.       در تمرین ۱ صفحه ۱۳۰، می ­توانیم به همکاری دانش ­آموزان برای رأی‌گیری و انتخاب نماینده کلاس و الفت و همدلی که به این واسطه بین آنها به وجود آمده است اشاره کنیم تا از این طریق مفاهیم سوره قریش برای دانش­ آموزان یادآوری شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید