Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس علوم پایه ششم

سوره توحید و درس علوم پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 75 “شگفتی‌های آفرینش” تصویر یک سفره‌ماهی به چشم می‌خورد. سفره‌ماهی‌ها از جمله موجودات دریایی هستند که در دسته‌های بزرگ با هم زندگی می‌کنند. خوب است به بهانه یادآوری سوره توحید به دانش‌آموزان، از آنها بخواهیم که راجع به این موجودات تحقیق کنند و نتیجه را به همراه مستندی درباره زندگی این موجودات به کلاس بیاورند.

 

2.       در تصویر صفحه 88 انواع جانوران را مشاهده می‌کنیم. می‌توانیم به عنوان موضوعی برای تحقیق از دانش‌آموزان بخواهیم که راجع به نحوه زندگی آنها مطالعه کنند و بگویند آیا بصورت دسته‌جمعی زندگی یا کوچ می‌کنند؟ آیا در دسته‌های خود موجودی را به عنوان رهبر انتخاب می‌کنند؟ نتیجه انتخاب رهبر چیست؟ پس از ارائه مطالب در کلاس می‌توانیم با هم‌خوانی سوره توحید توجه دانش‌آموزان را به تنها مدبّر عالم که خالق یکتای جهانیان است جلب کنیم.

 

3.       در صفحه 91 تصویر تعدادی مورچه را می‌بینیم. این موجودات بصورت جمعی زندگی می‌کنند و یک مورچه به عنوان رهبر آنها را هدایت می‌کند. با گفتگو راجع به نقش رهبر در زندگی جمعی مورچه‌ها می‌توانیم مفهوم سوره توحید را به دانش‌آموزان یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید