Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 26 تصویر مزرعه‌ای مشاهده می‌شود. می‌توانیم در این بخش راجع به موجوداتی که در مزرعه‌ها به صورت جمعی زندگی می‌کنند و اینکه آیا توسط یک رهبر رهبری می‌شوند، صحبت کنیم.

 

2.       تصویر صفحه 44 خانه کعبه و مراسم طواف را نشان می‌دهد. این تصویر بخوبی مفهوم سوره توحید را که تمام عالم دارای مدیر و مدبّری واحد است، بیان می‌کند. خوب است با مشاهده این تصویر سوره توحید را با دانش‌آموزان هم‌خوانی کنیم.

 

3.       در صفحه 70 تصویر جمعی از دانش‌آموزان را که برای خواندن قرآن دور هم جمع شده‌اند، مشاهده می‌کنیم. پرسش از دانش‌آموزان راجع به چگونگی برقراری نظم و رسیدن به هدف مورد نظر در چنین جمع‌هایی و نقش یک رهبر در رسیدن به اهداف می‌تواند بهانه خوبی برای یادآوری سوره توحید باشد.

 

4.       در صفحه 111 تصویر تعدادی از رهبران اجتماعی و مذهبی از جمله میرزا کوچک‌خان و آیت‌ا… کاشانی که رهبران جنبش‌های مردمی علیه استعمار بودند، مشاهده می‌شود. گفتگو راجع به اهمیت نقش این رهبرها در به موفقیت رسیدن جنبش‌ها، بستر مناسبی برای یادآوری سوره توحید است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید