خودمان سوره را برای بچهها بخوانیم، یا از دانشآموزی که سوره را حفظ است بخواهیم که بخواند، یا ما بخوانیم و بچهها تکرار کنند.[1] یکی از بهترین روشها نیز همخوانی سوره توسط دانشآموزان است. آنها میتوانند همزمان با همخوانی یا شکلهای دیگر خواندن سوره، فعالیتهایی متناسب با مفهوم سوره انجام دهند؛ یا هنگام انجام فعالیتهای مربوط به سوره، سوره مبارکه را بخوانند:
ـ هنگام گفتن واژه «لا» در خواندن سوره، به شکل یکدست و هماهنگ و محکم، آن را بلندتر بخوانند و در همان لحظه، یک بار پای خود را به زمین بکوبند.
ـ بچهها هنگام خواندن سوره تلاش کنند آن را محکم و حماسی بخوانند تا قاطعیت نه گفتن که در هدف این پایه وجود دارد، به آنها انتقال یابد.
ـ و …
[1] در این شیوه بهتر است عبارتها طوری کوتاه باشد که دانشآموزان کلاس سوم به راحتی بتوانند آنها را تکرار کنند.