Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه دوم

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه قریش اشاره کنیم. در ادامه چند نمونه از این موارد آمده است:

1.       با توجه به تصویر صفحه ۲۳ و پس از خواندن درس خاطره ماه می ­توانیم به تأثیر دعای دسته جمعی اشاره کنیم تا دانش ­آموزان با نمونه­ ای دیگر از الفت و همدلی در انجام کارهای خوب آشنا شوند و از این طریق سوره قریش نیز برای شان یادآوری شود.

 

2.       با مطالعه درس ۱۶ در صفحه ۷۶، خوب است به نمونه ­ای از الفت و همدلی در حفظ نظافت و پاکیزگی طبیعت اشاره کنیم و به دانش ­آموزان بگوییم که داشتن محیطی پاکیزه با تلاش فردی امکان­پذیر نیست و لازم است همه با همکاری و همدلی برای آن کوشش کنند.

 

3.       در درس «وقت نماز» در صفحه ۸۰، می ­توانیم به یکی از بهترین کارهایی که به صورت ایلافی انجام می ­شود و باعث ایجاد همدلی و الفت بین افراد خواهد شد، یعنی برپایی نماز جماعت، اشاره کنیم و در ادامه سوره قریش را با دانش ­آموزان همخوانی کنیم.

 

4.       می­ توانیم در درس 19 صفحه ۸۸، به همراهی و همدلی که بین افراد مختلف برای برپایی جشن ولادت حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ایجاد شده است، اشاره کنیم و توجه دانش­ آموزان را به این نکته جلب کنیم که برپایی چنین جشنی به تنهایی امکان­‌پذیر نیست.

 

5.       بعد از خواندن داستان صفحه 92، می­ توانیم توجه دانش ­آموزان را به همکاری در پهن و جمع کردن سفره جلب کنیم تا با نوعی دیگر از الفت و همدلی در انجام کارها آشنا شوند؛ سپس در مورد تفاوت ­های همکاری در انجام چنین کارهایی با انجام آن توسط یک فرد با آنها گفتگو کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید