Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس علوم پایه پنجم

سوره توحید و درس علوم پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 18 نحوه تشکیل رنگین کمان بیان شده است. دانش‌آموزان طی فعالیتی با استفاده از قوانین مربوط به تشکیل رنگین کمان اقدام به ساختن رنگین کمان می‌کنند. می‌توانیم پس از شکل‌گیری رنگین کمان با هم سوره توحید را بخوانیم و از دانش‌آموزان بخواهیم که بخاطر بسپارند که خداوند خالق رنگین کمان زیبا برای تشکیل آن قانون وضع کرده است.

 

2.       در صفحه 27 در مورد فسیل‌ها توضیح داده شده است. در ادامه در صفحات 28 و 29 دانش‌آموزان با استفاده از قوانین مربوط به تشکیل فسیل، اقدام به ساختن آن می‌کنند. در این بخش می‌توانیم به خالق این قوانین اشاره کنیم تا مفهوم سوره توحید را یادآوری کرده باشیم.

3.       در صفحه 55 و 56 در رابطه با حس چشایی و ساختار آن صحبت شده است. زبان و عصب چشایی برای چشیدن مزه‌ها لازم هستند و می‌توان گفت از جمله قوانین بروز این حس، سالم بودن این دو عضو است. خوب است دانش‌آموزان حین انجام آزمایش مربوط به این موضوع، سوره توحید را هم‌خوانی کنند تا به این واسطه هنگام چشیدن مزه‌های گوناگون به یاد خالق خود بیفتند.

 

4.       در صفحات 78 تا 81 چگونگی خرد شدن سنگ‌ها و تشکیل خاک از آنها بیان شده است. در این صفحات دانش‌آموزان با انواع سنگ‌ها نیز آشنا می‌شوند. می‌توانیم توجه دانش‌آموزان را به قوانین مربوط به تشکیل خاک و همچنین توجه انواع خاک و سنگ و اینکه خالق همه آنها یکی است، جلب کنیم.

 

5.       در صفحات 86 تا 92 به قوانین حاکم بر رشد گیاه به خوبی اشاره شده است. همچنین دانش‌آموزان با استفاده از این قوانین اقدام به کاشت گیاه می‌کنند. انجام فعالیت مربوط به این بخش می‌تواند بهانه خوبی برای یادآوری سوره توحید باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید