Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس علوم پایه چهارم

سوره توحید و درس علوم پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 21 به انواع سوخت‌ها اشاره شده است که نفت از جمله آنها است. شکل‌گیری نفت نتیجه کنار هم قرارگیری مخلوقات مختلف است. گفتگو راجع به نحوه تشکیل نفت می‌تواند منجر به مرور مفهوم سوره توحید شود.

 

2.       در ابتدای صفحه ۴۶ نحوه تشکیل سنگ رسوبی شرح داده شده است. خوب است در این موقعیت سوره توحید را بخوانیم و راجع به اینکه در تشکیل این سنگ مخلوقات مختلفی نقش دارند، گفتگو کنیم. در صفحه 49 نیز به همین ترتیب به شکل‌گیری سنگ دگرگونی اشاره شده است.

3.       در صفحه ۶۷ “شکل‌های گوناگون ماه”، می‌توانیم راجع به تاثیر نور خورشید و حرکت ماه به دور زمین در به وجود آمدن اشکال مختلف ماه در یک ماه قمری گفتگو کنیم.

 

4.       در “فکر کنید” صفحه 95، می‌توانیم راجع به مخلوقاتی که در گرده‌افشانی گل‌ها نقش دارند صحبت کنیم. این گفتگو بستر خوبی برای مرور مفهوم سوره توحید است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید