Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس فارسی پایه چهارم

سوره توحید و درس فارسی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۰ “آفریدگار زیبایی”، به فصول اشاره شده است. در ایجاد فصول مختلف مخلوقات متعددی از جمله زمین و خورشید نقش دارند. پرسش از دانش‌آموزان و صحبت راجع به عوامل دخیل در تغییر فصول می‌تواند بهانه‌ای برای یادآوری مفهوم سوره توحید باشد.

 

2.       در صفحه 36 “ارزش علم”، به حرکت کشتی در دریا اشاره شده است. می‌توانیم پس از خواندن این داستان با دانش‌آموزان راجع به مخلوقات موثر در حرکت کشتی بر روی آب گفتگو کنیم تا به این واسطه مفهوم سوره توحید را مرور کرده باشیم.

 

3.       بخوان و بیندیش صفحه ۶9 راجع به مراقبت یک دختر از گل‌ها و درختان باغچه‌شان است. می‌توانیم با گفتگو راجع به سایر عواملی که در رشد و نمو گیاهان تاثیر دارند، توجه دانش‌آموزان را به مفهوم سوره توحید جلب کنیم.

 

4.       در صفحه 122 یکی از تصاویر راجع به مَثل هرکه بامش بیش برفش بیشتر است. می‌توانیم به بهانه بازگو کردن این مثل از دانش‌آموزان راجع به مخلوقاتی که در بارش باران نقش دارند، سوال کنیم و به این واسطه مفهوم سوره توحید را به آنها یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید