Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس علوم پایه سوم

سوره توحید و درس علوم پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       درس دوم صفحه 13، راجع به گروه‌های مختلف مواد غذایی که مصرف می‌کنیم، می‌باشد. می‌توانیم در این بخش راجع به انواع خوراکی‌ها و خاصیتی که هر کدام از آنها دارند، با دانش‌آموزان گفتگو کنیم.

 

2.       در صفحه 23 راجع به گاز اکسیژن و کاربردهای آن صحبت شده است. گفتگویی که در این صفحه شکل می‌گیرد، بستر مناسبی برای خواندن سوره توحید به وجود می‌آورد.

 

3.       در فصل پنجم و ششم به طور کامل راجع به ویژگی‌ها و کاربردهای آب توضیح داده شده است. می‌توانیم در انتهای این دو فصل یعنی صفحه 50 از دانش‌آموزان بخواهیم اطلاعاتی را که تا به حال راجع به آب بدست آورده‌اند، این بار با رویکرد سوره توحید مرور کرده و راجع به آن گفتگو کنیم.

4.       در درس هفتم، راجع به نور و منابع نور سخن به میان آمده است. می‌توانیم در این بخش راجع به نور، خورشید و این مخلوقات که سبب روشنایی می‌شوند، صحبت کنیم.

 

5.       در بخش “مقایسه” صفحه ۸۳ کتاب تصویر ریشه‌های خوردنی گیاهان دیده می‌شود. می‌توانیم با بحث درمورد این نوع ریشه‌ها و خواص آنها مفهوم سوره توحید را یادآوری نماییم. می‌توانیم انواع این خوراکی‌ها را به کلاس بیاوریم تا دانش‌آموزان با دیدن آنها و کسب اطلاعات راجع به خواص آنها به شناخت عمیق‌تری از خالق تمام موجودات برسند.

 

6.       در صفحه 91 درمورد شُش و خواصی که دارد صحبت به میان می‌آید. جا دارد پس از تدریس این صفحه و بیان فوایدی که شُش در سیستم تنفسی انسان دارد، سوره توحید را یاد کنیم و با هم بخوانیم.

 

7.       درس دوازدهم و سیزدهم صفحات 89 و 99، سرشار از تصاویر حیوانات و جانوران مختلف است. این فصل‌ها در کتاب علوم، بستر بسیار مناسبی برای مرور مفاهیم سوره توحید می‌باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید