Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس علوم پایه اول

سوره توحید و درس علوم پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در ابتدای صفحه 15 سوال شده که اگر دانش‌آموزان در طبیعت بودند چه چیزهایی می‌دیدند و می‌شنیدند و یا چه بوهایی حس می‌کردند. هنگامی که آنها برای پاسخ به این پرسش فکر می‌کنند، زمان خوبی است که به آنها یادآوری کنیم تمام موجوداتی که به ذهنشان می‌رسد، مخلوقات خداوند مهربان هستند. سپس به این بهانه از آنها بخواهیم که سوره توحید را هم‌خوانی کنند.

 

2.       در صفحه 30 کتاب، فعالیتی در مورد تفاوت در نوع حرکت جانوران مختلف مشاهده می‌شود. جانورانی که همگی مخلوق خداوند هستند. خوب است به این بهانه سوره توحید را با هم بخوانیم تا مفهوم سوره توحید را به دانش‌آموزان یادآوری کرده باشیم.

 

3.       صفحه 40 دارای فعالیتی در مورد گیاهان خوراکی است. این گیاهان بسیار متنوع‌اند. خوب است حین برگزاری “جشن گیاهان خوراکی” که در این صفحه به آن اشاره شده است، از بچه‌ها بپرسیم که آیا می‌دانند خالق این گیاهان متنوع و پرخاصیت چه کسی است؟ سپس با همخوانی سوره توحید به برگزاری این جشن ادامه بدهیم.

 

4.       صفحه 52 فعالیتی در مورد شناخت انواع سنگ‌ها و طبقه‌بندی آنها دارد. در آخر نیز دانش‌آموزان باید با سنگ‌های خود شکل بسازند. می‌توانیم ضمن این کار از آنها بخواهیم سوره توحید را هم‌خوانی کنند. همچنین به آنها یادآوری می‌کنیم که این سنگ‌های جورواجور و زیبا را خداوند آفریده است.

 

5.       در تصاویر صفحه 89 انواع وسایل نقلیه در سه گروه قرار داده شده‌اند. ما نیز می‌توانیم به این بهانه از دانش‌آموزان بخواهیم که جانوران را بر اساس مکانی که در آن حرکت می‌کنند در سه گروه قرار بدهند؛ خشکی، آب و آسمان. به این صورت آنها را با تنوعی از مخلوقات خداوند آشنا کرده‌ایم و می‌توانیم پس از آن سوره توحید را مرور نماییم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید