Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس ریاضی پایه اول

سوره توحید و درس ریاضی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       تصویر صفحه 5 کتاب انواعی از ماهی‌ها و دو حشره را نشان می‌دهد. خوب است در اینجا به دانش‌آموزان یادآوری کنیم که خداوند آفریدگار این حشرات و ماهی‌ها است و نیز از آنها بخواهیم راجع به انواع حشراتی که می‌شناسند در کلاس گفتگو کنند.

 

2.       در تصویر صفحه 19 دو نوع گل نمایش داده شده است. خوب است از این بستر برای مرور سوره توحید استفاده کنیم و سپس با هم‌خوانی سوره به دانش‌آموزان یادآور شویم که خالق تمام این گل‌های زیبا خداوند است.

 

3.       در تصویر صفحه 27 و همچنین صفحه 31، انواع حیوانات جنگل را مشاهده می‌کنیم. پس از حل تمرین این صفحه خوب است توجه دانش‌آموزان را به تنوع این حیوانات و اینکه همگی مخلوقات خداوند هستند جلب کنیم. سپس در مورد سایر حیواناتی که در جنگل زندگی می‌کنند، صحبت کنیم.

4.       در تصویر صفحه 46 تعدادی توت‌فرنگی به نمایش گذاشته شده است. می‌توانیم به این بهانه از دانش‌آموزان سوال کنیم که آیا میوه‌های ویژه فصلی که در آن هستیم را می‌شناسند؟ و پس از گفتگو راجع به آنها سوره توحید را هم‌خوانی کنیم و یادآوری نماییم که تمام خوراکی‌ها از جمله میوه‌ها را خداوند آفریده است.

 

5.       تصویر صفحه 66 انواع حیواناتی را که در شهر زندگی می‌کنند نشان می‌دهد. می‌توانیم در مورد اینکه بعضی حیوانات در جنگل، بعضی در دریا، بعضی در روستا و نیز تعدادی در شهر زندگی می‌کنند، با دانش‌آموزان صحبت کنیم. سپس با بیان اینکه همه آنها را خداوند آفریده، مفهوم سوره توحید را یادآوری نماییم.

 

6.       در تصویر صفحه 108 تعدادی از انواع حشرات قابل مشاهده است. این تصویر می‌تواند بهانه‌ای باشد برای یادآوری مفهوم سوره توحید. به این صورت که از بچه‌ها بخواهیم انواع حشراتی را که می‌شناسند، نام ببرند؛ سپس یک دور سوره توحید را با هم جمع‌خوانی کنند.

 

7.       در صفحه 163 تصویر یک جعبه مداد رنگی مشاهده می‌شود. بعد از حل تمرین این صفحه می‌توانیم دانش‌آموزان را به یاد رنگ‌های رنگین‌کمان بیندازیم و یادآوری کنیم که تمام این رنگ‌های زیبایی را که در طبیعت می‌بینیم، خداوند خلق کرده است. سپس همه با هم سوره توحید را بخوانیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید