Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس علوم پایه ششم

سوره حمد و درس علوم پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در فکر کنید صفحه ۲۱، می ­توانیم به دانش ­آموزان پیشنهاد بدهیم که برای نجات درختان، گروه­ هایی بمنظور ساختن شعارهایی زیبا با موضوع استفاده کمتر از کاغذ و اسراف آن تشکیل دهند. تا به این واسطه یکی از اهداف سوره حمد را برای دانش ­آموزان مرور کرده­ باشیم.

 

2.        در صفحه ۳۴، می ­توانیم بمنظور یادآوری سوره حمد به دانش ­آموزان اینگونه توضیح دهیم که همانطور که زمین از مجموعه‌ای از لایه‌های مختلف تشکیل شده و یک مجموعه زیبا و پر برکت را ایجاد کرده است، پس ما هم با الهام از آن، اگر برای انجام کار خیری در کنار هم با قرار بگیریم، امید می‌رود کاری زیباتر و اثر گذارتر انجام دهیم.

 

3.       در گفتگوی صفحه ۴۱، می ­توانیم به عنوان نمونه ­ای عملی از سوره حمد، همدلی مردم ایران در جمع آوری و انتقال کمک­ های مردمی به مناطق زلزله زده را مثال بزنیم و این نکته را یادآوری کنیم که خلق چنین صحنه­ های زیبایی بدون تشکیل جمع امکان پذیر نخواهند بود.

 

4.       در علم و زندگی صفحه ۴۸، می ­توانیم به منظور یادآوری مفهوم سوره حمد، از دانش­آموزان بخواهیم که با برگزاری مسابقه­ های ورزشی مچ اندازی یا طناب کشی، نیروی جمع و فرد را در انجام کارها مقایسه کنند. برگزاری این مسابقات می ­تواند محلی برای ظهور زیبایی ­های باهم بودن و تشکیل جمع در انجام کارها باشد.

 

5.       در صفحه ۵۵ می ­توانیم پس از مطالعه شگفتی­ های آفرینش، به منظور مرور مفهوم سوره حمد، این نکته را متذکر شویم که ما نیز می ­توانیم به واسطه نیروی واحد الهی در کنار هم قرار گرفته و با انجام کارهای گوناگون جمعی، زیبایی بیافرینیم.

 

6.       در صفحه ۶۳ تصویر نیروهای وارده بر هواپیما که برای پرواز لازم هستند را مشاهده می­کنیم. می ­توانیم این موضوع را برای دانش ­آموزان بیان کنیم که چندین نیرو با هم جمع می­ شوند و در کنار هم قرار می‌گیرند تا پرواز زیبای یک هواپیما در آسمان رقم بخورد، پس آنها نیز اگر با هم جمع شوند، می­ توانند کارهای زیبا و شگفت انگیزی را انجام بدهند، و به این بهانه سوره حمد را با دانش ­آموزان مرور کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید