Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس ریاضی پایه ششم

سوره حمد و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۷ بعد از حل تمرین ۳، می‌توانیم به دانش‌آموزان بگوییم، همانطور که وقتی کارتهای اعداد در کنار هم قرار می‌گیرند، یک عدد بزرگ را می‌سازند، اگر آنها نیز برای انجام کارهای زیبا با هم جمع شوند، می‌توانند کارهای تحسین برانگیزی انجام بدهند و اینگونه سوره حمد را با دانش آموزان مرور کنیم.

 

2.        با دیدن تصویر صفحه ۲3، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که در این تصویر، دانش­آموزان همگی در کنار هم برای مبارزه با استعمار شعار می‌دهند و یکی از جلوه های زیبای قدرت جمع را به نمایش می­ گذارند. سپس از آنها بخواهیم سوره حمد را همخوانی کنند.

 

3.       برای یادآوری سوره حمد در صفحه ۷۴، می ­توانیم به دانش­ آموزان بگوییم همانطور که مجموعه‌ای از نقاط روی نقشه، آدرسی را تشکیل می‌دهند و هدف مورد نظر را مشخص می­ کند، آنها نیز در یک گروه و در کنار هم می‌توانند به زیبایی اهداف خود را عملی کنند.

 

4.       با مشاهده تصویر صفحه ۱۰۹، خوب است به منظور یادآوری سوره حمد به دانش­ آموزان بگوییم، یکی از کارهای زیبایی که بصورت جمعی جلوه پیدا می­کند، شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) است.

 

5.       در فرهنگ خواندن صفحه ۱۳۰، می ­توانیم این موضوع را به دانش ­آموزان توضیح دهیم که سرشماری نمونه ای از انجام یک کار زیبا که نیاز اجتماعی و فرهنگی بوده، بصورت گروهی است. با بیان این مثال می ­توانیم سوره حمد را مرور کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید