Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس علوم پایه سوم

سوره حمد و درس علوم پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در فعالیت صفحه 2۰، دانش ­آموزان یاد می­ گیرند که چطور حباب درست کنند. اگر بتوانیم از آنها بخواهیم که این حباب ها را زیر نور خورشید درست کنند خواهند دید که نور باعث رنگی شدن و زیبایی آنها خواهد شد. ساختن حباب­ های زیبا می ­تواند بهانه ­ای برای تحسین دانش ­آموزان و قرائت سوره مبارکه حمد باشد.

 

2.        در صفحه ۴۱ می ­توانیم طی آزمایشی ابری کوچک را به همراه دانش ­آموزان درست کنیم. ساختن ابر می تواند بسیار جذاب و زیبا و دلیلی برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه حمد باشد.

 

3.       در صفحه ۵۹ تا ۶۲، دانش ­آموزان نحوه ساخت سه نوع آینه را می آموزند. مشاهده تصاویر مختلف در آینه ­هایی که بدست خود دانش ­آموزان ساخته شده موجب برانگیختن حس تحسین آنها شده و بستر مناسبی برای یادآوری سوره حمد را فراهم می­کند.

4.       در فعالیت صفحه ۷۱، از دانش ­آموزان خواسته شده که قایقی بسازند که با نیروی فوت خودشان قادر به حرکت روی آب است. می ­توانیم هنگامی که قایق ­ها در حال حرکت روی آب هستند به منظور تحسین کار دانش ­آموزان، سوره حمد را با هم بخوانیم.

 

5.       در فعالیت صفحه ۸۲، کاشتن دانه­ های لوبیا در گلدان توسط دانش ­آموزان و مراقبت از آنها برای رشد گیاه و به ثمر رسیدن تلاش دانش ­آموزان، بستر مناسبی برای مورد تحسین قرار دادن آنها و یادآوری سوره حمد می ­باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید