Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس ریاضی پایه سوم

سوره حمد و درس ریاضی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در کاردستی بساز صفحه ۱۷ پیشنهاد ساخت مکعب داده شده­ است. می ­توانیم بعد از تزیین کلاس با مکعب­ های رنگی که دانش­ آموزان ساخته­ اند، با توجه دادن آنها به اینکه وقتی کارها کنار یکدیگر قرار می­ گیرند زیبایی ­اش دو چندان می ­شود، سوره مبارکه حمد را همخوانی کنیم.

 

2.        در صفحه ۴۳ خانواده­ای را می­ بینیم که شکر نعمت خدا را بعد از غذا به جای آورده­ اند. شکر نعمت­ های خدا از جمله کارهای زیبایی است که می­ تواند از بهانه ­های یادآوری سوره مبارکه حمد باشد.

 

3.       در سرگرمی و معما صفحه ۹۶، دانش ­آموزان می ­توانند با ۷ قطعه تانگرام شکل­های مختلف رنگی و زیبایی بسازند. می ­توانیم توجه دانش­ آموزان را به زیبایی شکل­ هایی که ساخته­ اند جلب کرده و حین ساختن این شکل­ ها سوره حمد را نیز دسته جمعی قرائت کنیم.

 

4.       در کاردستی بساز صفحه ۱۲۳، ساختن مخروط آموزش داده شده­ است. می ­توانیم از دانش­ آموزان بخواهیم که با مخروط­ ها کلاه ­­های زیبا برای جشن تکلیف یا سایر جشن­هایی که در مدرسه برگزار می ­شود، بسازند. تحسین دسترنج دانش ­آموزان می­تواند واسطه ­ای برای یادآوری سوره حمد باشد.

 

5.       در خلاق باش صفحه ۱۲۹، از دانش ­آموزان خواسته شده­ است که آجرها را به صورت متقارن رنگ کنند. خوب است دانش­ آموزان را بخاطر خلق چنین اثرهایی تحسین کنیم تا به این واسطه سوره حمد را به آنها یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید