Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس فارسی پایه سوم

سوره حمد و درس فارسی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در بخوان و بیندیش صفحه ‌۲۵‌، صنوبر به دوستش کمک می­کند تا خانه ای تازه برای خود پیدا کند. کمک کردن به دیگران رفتار بسیار زیبایی است که بستر مناسب برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه حمد را فراهم می­ کند.

 

2.        در صفحه ۳۰ درس آسمان آبی طبیعت پاک، سعید به خاطر خواندن گزارشی کوتاه، خوب و زیبا مورد تحسین معلم قرار می­ گیرد. بنابراین آشنایی با چنین رفتار تحسین برانگیزی می­ تواند بهانه ای برای مرور مفهوم سوره حمد باشد.

 

3.       در صفحه ۵۰ درس فداکاران، از انسان هایی سخن به میان آمده است که فداکارانه به خاطر نجات وطن و هم نوعانشان حماسه خلق کردند. در نتیجه خوب است بعد از درس فداکاران سوره حمد را قرائت کنیم.

 

4.       در داستان صفحه ۵7، فرمانروا پیرمرد را به خاطر کارش مورد تحسین قرار می­دهد. گفتگویی که در قسمت درک مطلب شکل می ­گیرد می­تواند بهانه ­ای برای آشنایی با رفتارهای زیبای بیشتر و مرور سوره حمد باشد.

 

5.       در داستان صفحه ۶7، پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) از رفتار تحسین برانگیز حضرت فاطمه (س) بسیار خوشحال می ­شوند. داستان حضرت فاطمه(س) می­ تواند یادآور سوره حمد برای دانش ­آموزان باشد.

 

6.       در حکایتی از سعدی در صفحه ۸۶، حاتم طایی، خارکنی را به خاطر همت و جوانمردی مورد تحسین قرار داده و از خودش برتر و بهتر می­داند. این حکایت می­ تواند بهانه ای برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه حمد باشد.

 

7.       در شعر صفحه ۱۰۱ چندین خصلت زیبا و قابل تحسین مثل پاکی، راستگویی، خیر رسانی، احسان به دیگران و غیره ذکر شده است که می ­تواند یادآور مفهوم سوره حمد باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید