Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در حدیثی از امام حسین علیه‌السلام در صفحه 2، به خواندن نماز و قرآن که دو عمل تحسین برانگیز هستند، اشاره شده­ است. می­ توانیم ضمن بیان زیبایی­ های این دو عمل، سوره حمد را نیز به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

2.        در تصویر صفحه ۶۵ دو دوست را می­ بینیم که یکدیگر را می­ بخشند. بخشندگی یکی از خصلت­ های زیبا است که آشنایی با آن می ­تواند یادآور مفهوم سوره مبارکه حمد برای دانش آموزان باشد.

 

3.       در گفتگویی که ذیل پیام قرآنی در صفحه ۷۴ شکل می ­گیرد، دانش­ آموزان باید راجع به نیکی ­هایی که در حق پدر و مادر خود کرده ­اند گفتگو کنند. این گفتگو و تحسین دانش­آموزان بخاطر رفتارهای زیبایشان می­ تواند بهانه ­ای برای همخوانی سوره مبارکه حمد باشد.

 

4.       در صفحه ۸۶ تصویر پسر بچه ­ای که دست پیرزنی را گرفته و با دست دیگر بار او را حمل می­کند، دیده می­شود. مشاهده­ تصویر چنین کار زیبایی به همراه دانش ­آموزان بستر مناسب برای قرائت دسته جمعی سوره حمد را فراهم می­ کند.

 

5.       در تصاویر ذیل پیام قرآنی صفحه 98، دانش ­آموزان با کارهای زیبای گوناگونی آشنا می­شوند. خوب است بعد از گفتگو راجع به این تصاویر، سوره حمد را با هم بخوانیم.

 

6.       در تصاویر موجود در صفحه ۱۱۳، انواع خوبی به دیگران به نمایش گذاشته شده­است که می­ تواند یادآور مفهوم سوره حمد باشد.

 

7.       پیام قرآنی صفحه ۱۲۲ یک ویژگی اخلاقی زیبا را بیان نموده است. زبان خوش داشتن از خصلت­ های زیبا و تحسین برانگیز در انسان است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید