Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس کار و فن آوری پایه ششم

سوره کافرون و درس کار و فن آوری پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۲، می ­توانیم به منظور مرور سوره کافرون به دانش ­آموزان بگوییم که اگر بدی­های اجتماعی و جریان باطل را ویروس رایانه­ ای در نظر بگیریم، باید با تشکیل جمع،­ مانند ضد ویروس به این بدی­ ها نه بگوییم و از آنها ابراز برائت کنیم.

 

2.       در فعالیت کلاسی صفحه 14، از دانش ­آموزان خواسته شده که با استفاده از برنامه نقاشی در مورد یکی از موضوعات عنوان شده نقاشی بکشند. می­ توانیم به منظور یادآوری سوره کافرون موضوع شرکت در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن را هم به این موضوعات اضافه کنیم.

 

3.       در صفحه ۴۶ مناسبت ­های محیط زیستی عنوان شده است، برای مرور سوره کافرون میتوانیم در این قسمت، از دانش ­آموزان بپرسیم که برای بزرگداشت کدامیک از این مناسبت­ها باید «سوره کافرونی» بشوند و از چه چیزی باید ابراز برائت کنند. مثلا برای بزرگداشت روز یوزپلنگ آسیایی لازم است گروهی نسبت به آسیب زدن آنها ابراز برائت کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید