Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس ریاضی پایه ششم

سوره کافرون و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در فرهنگ خواندن صفحه ۲۲، می ­توانیم برای دانش آموزان توضیح دهیم که هدر رفت آب به صورت مجازی، آسیبی است که می­ تواند ریشه در یک رفتار بد اجتماعی و مخالف دین به نام اسراف داشته باشد که اگر برطرف نشود بر روی زندگی آیندگان نیز اثر می­گذارد. سپس از دانش­ آموزان بخواهیم که برای رفع ابراز برائت از اسراف، با تشکیل گروه­ هایی پیشنهادات خود را ارائه دهند.

 

2.       در سوال 2 کار در کلاس صفحه 38 به راهپیمایی 22 بهمن اشاره شده است. می­توانیم به منظور یادآوری سوره کافرون به دانش ­آموزان بگوییم که با شرکت در این مراسم میتوانند برائت خود را از جریان کفر و باطل به صورت جمعی ابراز کنند.

 

3.       در صفحه ۵۹ می­ توانیم بعد از حل تمرین ۳، از واکسن زدن به عنوان راهی که از بیماری و گسترش آن در یک جامعه جلوگیری می ­کند، یاد کنیم و به منظور یادآوری مفهوم سوره کافرون، رفتارهای بد اجتماعی را نیز نوعی بیماری معرفی کنیم که لازم است برای دوری از آنها جمعی تشکیل بشود و از آنها ابراز برائت کند تا جلوی گسترش‌شان گرفته شود.

 

4.       در صفحه 63 بخشی از مراسم حج به تصویر کشیده شده است. این مراسم نشان دهنده برائت جستن مسلمانان جهان از باطل و کفر است. بنابراین می­ تواند یادآور مفهوم سوره کافرون باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید