Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه ششم

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در درس سوم صفحه 18، در مورد قیام امام حسین علیه‌السلام مطلبی را می‌خوانیم. می­توانیم بگوییم یکی از علل این قیام، شناساندن دشمنان اسلام به مردم و اعلام دشمنی با آنها و قبول نکردن دوستی با باطل است، سپس به منظور یادآوری سوره کافرون اینطور ادامه دهیم که یکی از راه­های ابراز این امر و همراه شدن با قیام امام حسین، شرکت در مراسم عزاداری امام حسین و راهپیمایی اربعین است زیرا با این کار، به صورت جمعی اعلام برائت از دشمنان اسلام خواهیم داشت.

 

2.       تمرین ­های صفحه ۲۷ در مورد مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. می­ توانیم ضمن گفتگو راجع به این موضوع، تشکیل گروه برای اعلام برائت از بدی­ های اجتماعی و یا نشر احکام را نوعی امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنیم تا به این واسطه سوره کافرون را مرور کرده باشیم.

 

3.       در صفحه ۳۱، سیزدهم آبان به عنوان روز ملّی مبارزه با استکبار معرفی شده است. خوب است به منظور یادآوری سوره کافرون، با دانش ­آموزان راجع به تاثیر شرکت در این راهپیمایی برای ابراز برائت از استکبار گفتگو کنیم.

 

4.       در بگرد و پیدا کن صفحه ۳۲، دانش­ آموزان با مفهوم تولی و تبری آشنا می­ شوند. خوب است به منظور یادآوری مفهوم سوره کافرون، راجع به اثر گذاری جمع در تولی و تبری گفتگو کنیم.

 

5.       در درس سیزدهم صفحه ۷۴، در مورد مراسم حج مطلبی بیان شده است. خوب است به منظور مرور سوره کافرون برای دانش­ آموزان توضیح دهیم که شرکت در مراسم حج و اعلام جمعی برائت از مشرکین یکی از مصادیق این سوره است.

 

6.       در درس پانزدهم صفحه ۸۴، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم، مبارزه رزمندگان اسلام با جبهه باطل در زمان هشت سال دفاع مقدس، جلوه­ای از برائت جستن جمعی از دشمنان اسلام بوده و خوب است با بزرگداشت شهدا و جانبازان در شناساندن راه آنها به دیگران تلاش کنیم تا به این واسطه «سوره کافرونی» شویم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید