Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه ششم

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       پیام قرآنی صفحه ۸ راجع به اقامه نماز است. می ­توانیم جهت یادآوری سوره کافرون به دانش ­آموزان، در مورد مسئله نماز نخواندن و یا کاهش تعداد شرکت کنندگان در نماز جماعت گفتگو کنیم و در مورد راهی برای ابراز برائت از این آسیب هم اندیشی کنیم. مثلا تبلیغ شرکت در نماز جماعت در مدرسه یا بیان احکام مربوط به آن.

 

2.       در صفحه 21 و پس از خواندن شعر، می­ توانیم جهت یادآوری سوره کافرون راجع به راهکاری برای جلوگیری از رواج یک رفتار بد اجتماعی در محیط مدرسه که در قرآن هم به پرهیز از آن تاکید شده، که عیب جویی از دیگران است، گفتگو کنیم.

 

3.       در صفحه ۲7 با توجه به شاخصه­ های داشتن تقوا، می توانیم به منظور عمل به مفاهیم سوره کافرون از دانش ­آموزان بخواهیم که برای ابراز برائت از بی تقوایی در محیط مدرسه و در بین دانش ­آموزان، راهکارهایی برای تبلیغ و ترویج صفات افراد با تقوا ارائه کنند.

 

4.       با توجه به تصویر صفحه ۶۰، خوب است این موضوع را بیان کنیم که قرآن خواندن جمعی در مساجد در ماه رمضان و یا اوقات دیگر، نمونه­ای از اعلام برائت نسبت به کفر و بی‌دینی است. بیان این مطلب می ­تواند بستر مناسبی برای مرور سوره ‌کافرون فراهم کند.

 

5.       در صفحه ۸۵، دانش ­آموزان یاد می­ گیرند که انسان‌ها در دو دسته قرار می‌گیرند یا حزب شیطان و یا حزب الله هستند. سپس می‌توانیم، در مورد خصوصیت برائت جستن از دشمنان را در کسانی که حزب الله هستند برای دانش ­آموزان شرح دهیم و در ادامه بگوییم که ما نیز اگر بخواهیم جز حزب الله باشیم باید با دوری از کفر و باطل و بدی ­های اجتماعی، در زبان و عمل از دشمنان خداوند اعلام برائت کنیم. سپس از آنان بخواهیم سوره کافرون را همخوانی کنند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید