Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس علوم پایه چهارم

سوره کافرون و درس علوم پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۴، دانش ­آموزان نکات مربوط به استفاده درست از مخلوط را می ­آموزند. خوب است با توجه دادن آنها به نه گفتن به استفاده نابجا از مخلوط ­ها، مفهوم سوره کافرون را یادآوری کنیم.

 

2.       در صفحه ۲۴،خوب است از دانش ­آموزان بخواهیم تا راه ­های حفاظت از منابع انرژی را فهرست کرده و به کارهایی که باعث هدر رفتن انرژی می شوند نه بگویند.

 

3.       در صفحه ۵۰، دانش ­آموزان می­ آموزند که برای حفاظت از منابع خدادادی و جلوگیری از آسیب رسیدن به انسان، جانوران و گیاهان به چه کارهایی باید نه بگویند.

 

4.       در صفحه ۵۸، دانش ­آموزان می ­آموزند که برای کمک به بازیافت زباله باید به چه کارهایی نه بگویند.

 

5.       در صفحه ۷۴، بعد از گفتگو راجع به راه ­های مختلف حفظ سلامتی، خوب است دانش­آموزان فهرستی از مواد غذایی مضر تهیه کرده و مطابق سوره کافرون، به خوردن آنها نه بگویند.

 

6.       با توجه به نکته بهداشتی صفحه ۸۰، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که برای حفظ سلامتی نباید به توصیه والدین در مصرف انواع سبزیجات و میوه­ ها نه بگویند.

 

7.       در صفحه ۹۰، خوب است بعد از گفتگو پیرامون راه ­های حفاظت از جانوران، از دانش­آموزان بخواهیم که به انجام کارهایی که به جانوران آسیب می­زند نه بگویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید