Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه چهارم

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در داستان ” حرف های آسمانی” صفحه ۲۲، دانش ­آموزان ماجرای مرد بت پرستی را میخوانند که علی رغم تهدید ثروتمندان مکه، برای شنیدن قرآن شب‌ها به نزدیکی خانه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله می­رفت، نه گفتن او به تهدید دیگران و شوق و علاقه او به شنیدن قرآن، بهانه خوبی برای یادآوری سوره کافرون است.

 

2.       با توجه به پیام قرانی صفحه ۶۵، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از مصادیق این آیه می ­تواند این باشد که در مقابل بد رفتاری دیگران، به انجام رفتار بد، نه بگویند تا «سوره کافرونی» بشوند.

 

3.       در پیام قرانی صفحه ۹۶، خوب است بعد از خواندن این آیه، از دانش ­آموزان بخواهیم که فهرستی از غذاهایی که سلامتی آنها را به خطر می­ اندازد تهیه کنند سپس با یادآوری سوره کافرون از آنها بخواهیم که به خوردن آن غذاها نه بگویند.

 

4.       با توجه به قطره اما دریا صفحه ۹۹، خوب است ضمن گفتگو با دانش ­آموزان پیرامون اینکه خواندن قران انسان را از کارهای بد باز می­دارد، با توجه دادن آنها به سوره کافرون، از آنها بخواهیم که به کندی و سستی در قرائت قرآن نه بگویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید