Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

سوره کافرون و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۵ قسمت ایستگاه فکر، از بچه‌ها خواسته شده خوراکی­ هایی را نام ببرند که برای سلامتی­ شان مناسب نیست. می ­توانیم به این بهانه سوره کافرون را مرور کرده و راجع به نه گفتن به خوردن خوراکی­ هایی که سلامت انسان را به خطر می اندازند و تاثیر آن در سلامتی، گفتگو کنیم.

 

2.       در فعالیت صفحه ۳۶، آزمایش به دلیل کار با شعله و آب جوش باید زیر نظر معلم انجام شود. می­ توانیم در این قسمت به «نه گفتن» به انجام کارهای خطرناکی که فقط در حضور بزرگترها باید انجام بشوند، اشاره کنیم و به این صورت یادآور مفهوم سوره مبارکه کافرون برای دانش ­آموزان باشیم.

 

3.       تصویر صفحه ۵۷، پسر بچه ­ای در دندان پزشکی را نشان می­دهد. خوب است با دیدن این تصویر راجع به نه گفتن به کارهایی که باعث آسیب رساندن به دندان­ ها می شود، و نتیجه آن که سالم ماندن دندان­ ها است، گفتگو کنیم.

 

4.       در تصویر صفحه ۶۴ دو پسر بچه را می­ بینیم که در حال اسکیت بازی با وسايل ایمنی هستند. می ­توانیم جهت مرور سوره کافرون، به دانش ­آموزان یادآور شویم که رعایت نکات ایمنی مربوط به هر بازی و ورزشی در واقع نه گفتن به خطری است که ممکن است در صورت عدم رعایت نکات ایمنی با آن روبرو بشوند. خوب است در ادامه، راجع به چگونگی رعایت نکات ایمنی در بازی­ها و ورزش­ های مختلف گفتگو کنیم.

 

5.       در فصل ۱۳ صفحه ۱۰3، با توجه به حدیثی از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله که در مورد آزار نرساندن به حیوانات است، می ­توانیم از نه گفتن به کارهایی که ممکن است به حیوانات و محیط زندگی­شان آسیب برساند سخن به میان بیاوریم و بهانه­ای برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه کافرون فراهم کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید