Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس ریاضی پایه سوم

سوره کافرون و درس ریاضی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در سوال 2 صفحه 8 به زندگی آپارتمان نشینی اشاره شده است. خوب است با دانش­آموزان راجع به نه گفتن به رفتارهایی که نتیجه آن حفظ آرامش و پاکیزگی ساختمان خواهد بود، گفتگو کنیم تا به این واسطه سوره کافرون را نیز یادآوری کرده باشیم.

 

2.       در فصل الگوها و در صفحه ۱۹، الگوهای متقارن دارای نظم خاصی هستند که اگر بر هم بخورد تقارن خود را از دست می ­دهند. می‌توانیم جهت یادآوری سوره مبارکه کافرون، راجع به نه گفتن به بی نظمی و نتایج آن با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

3.       در سوال 4 صفحه 27، به برنامه صبحگاهی مدرسه اشاره شده است. می­ توانیم ضمن گفتگو راجع به نه گفتن به رفتارهایی که موجب کسالت صبحگاهی می­ شوند، سوره کافرون را نیز یادآوری کنیم.

 

4.       در فعالیت صفحه 73، می ­توانیم ضمن تشویق دانش­ آموزان به شرکت در جشن نیکوکاری، از آنها بخواهیم که بگویند با نه گفتن به چه کارهایی می ­توانند در جشن نیکوکاری شرکت کنند. مثلا نباید ولخرجی کنند تا برای شرکت در جشن، پس انداز داشته باشند.

 

5.       در فرهنگ خواندن صفحه 132، می ­توانیم راجع به نه گفتن‌­هایی که ما را به موفقیت می­ رسانند گفتگو کنیم. مثلا نه به بی‌نظمی، به تنبلی و … تا به این صورت سوره کافرون را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید