Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 3 دانش ­آموزان با زیبایی خواندن نماز و قرآن و لزوم برپا داشتن آنها آشنا میشوند، خوب است به این بهانه به آنها یادآوری کنیم که با نه گفتن به نماز و قرآن نخواندن و یا کسانی که با خواندن آنها موافق نیستند، می­ توانند «سوره کافرونی» بشوند.

 

2.       با خواندن پیام قرآنی صفحه ۶۵، می­ توانیم اینگونه به دانش آموزان بگوییم که برای «سوره کافرونی» شدن باید به کینه و قهر نسبت به دوستانشان نه بگویند تا از حس خوب بخشش و آشتی حاصل از آن لذت ببرند.

 

3.       مفهوم پیام قرآنی صفحه ۸۶، نه گفتن به تنبلی و سستی در انجام کارهای خوب مثل کمک به دیگران و درس خواندن می ­باشد، که می­ تواند مفهوم سوره مبارکه کافرون را برای دانش آموزان در بر داشته باشد.

 

4.       با توجه به مفهوم پیام قرآنی صفحه ۸۹، می­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که با سواد شدن و علم آموزی و احساس خوب حاصل از آن، نتیجه نه گفتن به درس نخواندن و نادانی است. خوب است پس از این گفتگو، سوره مبارکه کافرون را با دانش­ آموزان به صورت دسته جمعی بخوانیم.

 

5.       در ضمن گفتگو درباره پیام قرانی صفحه ۱۲۲، می ­توانیم این نکته را به دانش ­آموزان متذکر شویم که زیبا سخن گفتن و حرف ­های خوب زدن، نتیجه نه گفتن به بدون فکر سخن گفتن است و اگر انسان سعی کند به حرف ­های ناشایستی که به ذهنش می ­رسد نه بگوید، «سوره کافرون» می ­شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید