Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس علوم پایه ششم

سوره کوثر و درس علوم پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در فکر کنید صفحه ۲۱، می­ توانیم به دانش ­آموزان توضیح دهیم که درختان در زندگی ما نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و برای جلوگیری از تخریب آنها همت جمعی نیاز است. سپس ادامه دهیم اگر انسان‌ها به نیت نزدیکی به پیامبر(ص) چنین کار خوبی را با همکاری هم انجام دهند، شاهد شکوفایی استعدادهای خاصی در جمع خود خواهند بود.

 

2.       در صفحه ۳۰ خوب است به دانش ­آموزان بگوییم که آنها نیز در برابر حفظ رودخانه ­ها از آلودگی وظایفی دارند. سپس در مورد راه حل­های آن از دانش­ آموزان نظرخواهی کرده و به آنها یادآوری کنیم که اگر به نیت نزدیک شدن به پیامبر(ص) با همکاری جمع برای عملیاتی کردن هدفشان تلاش کنند از استعدادهای تک تک افراد در پیشبرد آن بهره­ مند خواهند شد.

 

3.       بعد از انجام بخش جمع‌آوری اطلاعات در صفحه ۴۱، می ­توانیم به منظور یادآوری سوره کوثر، در مورد تاثیر بهره ­مندی از توان‌های جمع برای جمع‌آوری کمک­های مردمی کل کشور به زلزله زدگان صحبت کنیم و به دانش ­آموزان بگوییم که به واسطه انجام چنین کارهای جمعی می­ توانند به پیامبر(ص) نزدیک‌تر شوند.

 

4.       در صفحه ۹۶ می­ توانیم رفتارهای ناپسند اجتماعی را به بیماری واگیردار تشبیه کنیم و به دانش­ آموزان بگوییم که مبارزه با چنین رفتارهایی از جمله کارهای خوبی است که انسان­ها را به پیامبر(ص) نزدیک­تر می­کند؛ به خصوص اگر با تشکیل جمع ­هایی افراد مختلف با استعدادهای متفاوت برای تحقق آن تلاش کنند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید