Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس علوم پایه اول

سوره کوثر و درس علوم پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 13 می ­توانیم ضمن انجام آزمایش، از محیط پر نشاطی که ایجاد شده برای القاء خوب بودن به دانش ­آموزان استفاده کنیم و به آنها بگوییم همین که مشتاق یادگیری و کنجکاو هستید دلیل بر خوبی آنهاست. سپس سوره کوثر را با هم بخوانیم.

 

2.       در صفحه 35، خوب است حین انجام فعالیت­ های گفته شده، دانش ­آموزان را به خاطر نقاشی­ های زیبا و همکاری در جمع ­آوری برگ­ ها تحسین کنیم و به آنها بگوییم که خدا را به خاطر داشتن چنین دانش­ آموزان خوبی که «سوره کوثری» هستند، شکر می­ کنیم.

 

3.       در صفحه 46، می ­توانیم پس از گفتگو راجع به راه­های مختلف صرفه جویی آب، دانش­آموزان را برای دانستن چنین راهکارهای خوبی تحسین کنیم و از آنها بخواهیم که با هم خدا را برای خوبی­ هایی که درون آنها قرار داده است، شکر کنند.

 

4.       در کار و فناوری صفحه 59، می­ توانیم با دیدن کاردستی­ های دانش ­آموزان که با وسایل دور ریختنی ساخته­ اند، خوب بودن را به آنها القاء کنیم، چرا که توانسته ­اند با وسایلی که بقیه آنها را دور می­ اندازند، کاردستی­ های زیبا و جذاب بسازند.

 

5.       در صفحه 90 از دانش ­آموزان خواسته شده که فرفره­ ای بسازند و با خود به کلاس بیاورند. می­ توانیم از فضای پر نشاطی که با دیدن فرفره­ های رنگی ایجاد شده، برای القای خوبی و پاک بودن به آنها استفاده کنیم و به آنها بگوییم که قرار است فرفره ­هایی که با دست­های مهربان چنین دانش­ آموزان پاکی ساخته شده است را برای تزیین کلاس استفاده کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید