Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس ریاضی پایه اول

سوره کوثر و درس ریاضی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       بشمار و بگو صفحه 17 و نشان دادن اعداد با انگشتان دست، فرصت خوبی برای القاء خوبی به دانش ­آموزان است، زیرا که با دست­های کوچک زیبایشان اعداد را به خوبی میشمارند و با همین دست­ ها کارهای خوب دیگری نیز انجام می­دهند.

2.       در صفحه 35 می ­توانیم پس از اینکه دانش­ آموزان اشکال مختلف را با قیچی بریده و رنگ کردند، آنها را به خاطر درست کردن این اشکال زیبا تحسین کنیم و به آنها بگوییم که تمام کارهایی که انجام می­ دهند چون ریشه در خوبی و پاکی آنها دارد، زیباست؛ سپس خدا را برای داشتن چنین دانش ­آموزان خوبی شکر کنیم.

3.       در صفحه 57، می­توانیم با دیدن تصویر دانش­ آموزان یک کلاس، در مورد خوبی ­ها و مهربانی ­های ذاتی همه کودکان صحبت کنیم تا به این واسطه حس خوب بودن را به آنها القاء کنیم.

 

4.       با توجه به تصویر صفحه 92، می­ توانیم ضمن گفتگو راجع به کودکان و کارهایی که در تصویر انجام می­ دهند، کارهای خوبی که دانش­ آموزان نام می­برند و به کودکان درون تصویر نسبت می­ دهند را تحسین کنیم و به آنها بگوییم که چون پاک و مهربان هستند این همه کار خوب را می­ شناسند.

 

5.       در صفحه 99 با مشاهده تصویر دانش ­آموزانی که در حال خواندن نماز جماعت هستند، می­ توانیم حس پاک بودن و عزیز بودن کودکان در نزد خدا را به آنها القاء کرده سپس سوره کوثر را همخوانی کنیم.

 

6.       در مسئله سوم صفحه 170، علی از تیله­ های خودش به دو دوستش می ­دهد. این خوبی و مهربانی می­ تواند بهانه ­ای باشد برای تحسین همه دانش ­آموزان به خاطر داشتن چنین رفتار زیبایی که ناشی از پاکی و مهربانی آنهاست و همچنین می­ توانیم در ادامه به همراه آنها خدا را به خاطر ذات پاکی که به همه داده است شکر کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید