Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس فارسی پایه اول

سوره کوثر و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       پس از خواندن شعر خدای مهربان در صفحه 4، می­ توانیم از نشاط ایجاد شده به واسطه خواندن شعر، برای القاء خوبی و پاکی به دانش ­آموزان استفاده کنیم و به آنها بگوییم که مهربانی کودکان باعث می ­شود که برای همه دعا کنند و خوبی بخواهند چون همگی «سوره کوثری» هستند.

2.       در “به دوستانت بگو” صفحه 24، می ­توانیم ضمن توجه به تصاویر و گفتگو راجع به کارهایی که دانش­ آموزان در هنگام تحویل سال نو انجام می ­دهند، با آنها راجع به اینکه چقدر خوب و باادب هستند و دوست دارند به اعضای خانواده کمک کنند، صحبت کنیم تا به این صورت سوره کوثر را برای آنها مرور کرده باشیم.

 

3.       در صفحه 41، خوب است با توجه به تصویر پسر بچه ­ای که در حال خرید نان است، دانش ­آموزان را بخاطر مهربان بود­نشان و اینکه دوست دارند در کارها به بزرگترها کمک کنند، تحسین کنیم تا به این واسطه سوره کوثر را به آنها یادآوری کرده باشیم.

 

4.       بعد از خواندن شعر ما کودکانیم در صفحه 63، بستر مناسب برای القاء خوبی و پاکی به دانش­ آموزان فراهم می­ شود؛ بنابراین می ­توانیم سوره کوثر را یادآوری کنیم.

 

5.       در “به دوستانت بگو” صفحه 92، خوب است حین گفتگو راجع به کارهایی که دانش­آموزان برای خوشحال کردن بزرگ‌ترها انجام می ­دهند، آنها را به خاطر انجام چنین کارهای خوبی که ناشی از خوبی و پاکی آنهاست تحسین کنیم و «سوره کوثری» بخوانیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید