Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره کوثر و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 28، با توجه موضوع پیام قرآنی که شکر خداوند است و تصویر دو کودکی که زیر باران خداوند را شکر می­کنند، خوب است به منظور یادآوری سوره کوثر در مورد پاکی و خوب بودن دانش­ آموزان با آنها گفتگو کنیم و از آنها بخواهیم که همه با هم خدا را برای خوبی­ هایشان شکر کنند.

 

 

 

2.       شعر و تصویر صفحه 31 بستر مناسب برای القای خوبی و پاکی به دانش ­آموزان و همخوانی سوره کوثر است.

 

3.       پس از خواندن شعر آرزوی من در صفحه 39، خوب است از دانش ­آموزان بپرسیم آیا آنها هم چنین آرزوهای قشنگی دارند، سپس با تحسین آنها بخاطر خوب و پاک بودنشان و داشتن چنین آرزوهای زیبایی سوره کوثر را مرور کنیم.

 

4.       در صفحه 55 می ­توانیم پس از خواندن شعر، از فضای پر نشاط بوجود آمده برای تحسین مهربانی و خوبی ­های دانش ­آموزان استفاده کرده و خدا را برای داشتن چنین دانش ­آموزانی شکر کنیم، تا با القای خوبی در آنها، مفهوم سوره کوثر را یادآوری کرده باشیم.

 

5.       در صفحه 67 خوب است بمنظور مرور سوره کوثر، به دانش­ آموزان بگوییم که امام حسن مجتبی (ع) هم کودکانی چون آنها را بسیار دوست داشتند، چرا که معتقد بودند کودکان بسیار خوب و پاک هستند، سپس همه باهم خدا را برای داشتن چنین خوبی­ هایی شکر کنیم.

 

6.       در صفحه 76، می ­توانیم با مشاهده تصویر دو کودکی که در حال غذا دادن به کبوترهای حرم هستند، توجه دانش ­آموزان را به مستجاب شدن دعاهایشان به خاطر مهربانی و پاکی ذاتی که دارند جلب کنیم تا اینگونه سوره کوثر را مرور کرده باشیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید