Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس کار و فناوری پایه ششم

سوره ناس و درس کار و فناوری پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در صفحه­ ۵ نحوه­ استفاده درست از رایانه بیان شده ­است. می­ توانیم ارگونومی مناسب را به یک گروه که برای بهتر انجام دادن کارهای خوب و نتیجه بخش بودن آن، همه باید به درستی و در جای مناسب قرار بگیرند، تشبیه کنیم تا به این واسطه مفهوم سوره­ ناس را برای دانش­ آموزان مرور کرده باشیم.

2.     در صفحه­ ۲7 پس از پایان دوخت جامدادی، می ­توانیم دانش‌آموزان را برای عملی کردن مفاهیم سوره­ ناس، تشویق کنیم که جامدادی ­هایی را که درست کرده­ اند، با هم به یک موسسه خیریه هدیه بدهند یا در مدرسه به فروش برساند و هزینه‌اش را صرف امور خیریه کنند.

3.     در صفحه­ ۳۲ چگونگی تایپ کردن شرح داده ­شده ­است، می ­توانیم برای یادآوری سوره­ ناس به دانش­ آموزان توضیح دهیم که اگر یک حرف را یک نفر فرض کنند، وقتی حروف کنار هم قرار می‌گیرند، یک کلمه یا جمله­ زیبا شکل می ­گیرد و هر چه سریع‌تر این حروف کنار هم قرار بگیرند، یعنی سریع‌تر تایپ شوند، زودتر تبدیل به آن کلمه و جمله زیبا که مورد نظر است می ­شوند. پس انسانها هم برای شکل‌گیری یک کار خوب می­ توانند کنار هم جمع بشوند تا آن را سریع‌تر و بهتر انجام بدهند.

4.     در صفحه­ ۴۶ تقویم مناسبت­های محیط زیستی را مشاهده می ­کنیم. می‌توانیم با توجه به جدول این صفحه با دانش­ آموزان راجع به کارهایی که می‌توانند با دوستانشان برای پر رنگ شدن تعدادی از این مناسبت‌ها انجام دهند، گفتگو کنیم.

5.     در صفحه­ ۶۴ دانش ­آموزان ساخت زنجیر را آموزش می­بینند. می ­توانیم در حین این فعالیت به آنها توضیح دهیم که انجام کار گروهی مثل اتصال حلقه­ های یک زنجیر به یکدیگر است که زمانی که بهم متصل می ­شوند کارایی بیشتری دارند. انسان‌ها نیز برای اینکه یک کار را به نحو احسن انجام بدهند، باید در کنار هم قرار بگیرند.

6.     در صفحه­ ۹۰ دانش ­آموزان باید به صورت گروهی سالاد درست کنند. خوب است به این بهانه به آنها توضیح دهیم که درست کردن سالاد مثل انجام یک کار خوب است و چند نفر در مقایسه با یک نفر خیلی سریع‌تر و بهتر از عهده­ انجام آن برمی ­آیند. می­ توانیم پس از اتمام کار سوره­ ناس را همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید