Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

سوره ناس و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در صفحه­ ۱۴، دانش­ آموزان یک تمرین را یک بار بصورت فردی و بار دیگر بصورت گروهی انجام می­دهند. خوب است پس از انجام فعالیت­ های مورد نظر، در مورد اینکه در کدام حالت فردی یا گروهی به طبقه­ بندی بهتر و سریع­تری دست یافته‌اند، با آنها گفتگو کنیم تا به این واسطه توجه آنها را به ارزش تشکیل گروه در انجام کارها جلب کرده و سوره­ ناس را نیز مرور کرده باشیم.

2. کار گروهی صفحه ۴۸ و 58، بستر مناسبی برای تاکید بر تاثیر کار گروهی در کیفیت و سرعت انجام کارها است. می توانیم پس از انجام این فعالیت­ ها سوره­ ناس را با دانش ­آموزان همخوانی کنیم.

3.  در صفحه­ ۶8 دانش ­آموزان پس از نمایش فیلم لی­لی حوضک در مورد آن گفتگو میکنند. یکی از اهداف این فیلم بیان این موضوع است که همکاری در انجام کارها انسانها را سریع‌تر به هدف مشترکشان می­رساند. بنابراین می­ توانیم به واسطه­ تماشای این فیلم مفهوم سوره­ ناس را نیز با دانش ­آموزان مرور کنیم.

4. در صفحه­ ۷۰، می­توانیم به منظور تبیین هدف سوره­ ناس به دانش ­آموزان توضیح دهیم که همانطوری که در این درس عنوان شده که سیستم دارای اجزایی است که با هم برای رسیدن به یک هدف والا همکاری می‌کنند، آنها نیز با تشکیل گروه می­توانند مانند یک سیستم عمل کنند و همه با هم برای انجام کارهای خیر در زودترین زمان، برنامه‌ریزی داشته­ باشند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید