Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

سوره ناس و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در صفحه­ ۸ می­ توانیم یکی از دلایل و فواید دوست یابی را تشکیل گروه برای انجام کارهای خوب و بزرگ عنوان کنیم و این گونه مفهوم سوره­ ناس را برای دانش ­آموزان مرور کنیم.

2.  در صفحه­ 20 در مورد اهمیت مشورت کردن در تصمیم‌گیری­ ها صحبت شده ­است. می­توانیم به دانش ­آموزان توضیح دهیم که گروه­ ها می ­توانند در موقع تصمیم‌گیری سریع­تر و بهتر تصمیم بگیرند و به نتایج بهتری برسند.

مطالعات ششم-۲۰

3.   در صفحه­ ۴4 می ­توانیم برای دانش­ آموزان توضیح دهیم که تبدیل شدن سرزمین‌های اسلامی به کانون علمی جهان در گذشته نمونه‌ای از کار عظیم گروهی مسلمانان برای گسترش دین و هماهنگ کردن آن با علم بوده است تا به اینصورت سوره ناس را به همراه دانش ­آموزان مرور کرده باشیم.

4.     در صفحه­ ۵۲ می‌توانیم مدارس نظامیه را نمونه‌ای از جمع شدن و همراه شدن عده‌ای با هدف مشترک و عالی علم‌آموزی به دانش‌آموزان معرفی کنیم و سپس سوره ناس را یادآوری نماییم.

5.     در فعالیت ۷ و 8 در صفحه­ ۷۳، دانش ­آموزان به انجام یک کار گروهی تشویق شده­اند. می­ توانیم توجه آنها را به نتایج خروجی خوب این کار گروهی جلب کنیم تا به این واسطه مفهوم سوره­ ناس را برای آنها یادآوری کرده باشیم.

6.     انجام فعالیت ۶ در صفحه ۹۴ بهانه­ خوبی برای یادآوری مفهوم سوره­ ناس و قرائت دسته‌جمعی آن است.

7.     در صفحه­ ۱۱۷ می ­توانیم به دانش­ آموزان توضیح دهیم که رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در کنار هم و در یک گروه می‌جنگیدند و شجاعانه برای نجات این سرزمین از هم سبقت می‌گرفتند و اینگونه اهداف سوره­ ناس را به آنها یادآوری کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید