Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس فارسی پایه ششم

سوره ناس و درس فارسی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در درس دوم صفحه­ 14، دانش ­آموزان با گفتگوی گروهی راجع به یک موضوع به نتایج جالبی می­رسند و مطالب خوب زیادی را در بستر تشکیل جمع می­ آموزند. می ­توانیم در قسمت درک مطلب در مورد ارزش تشکیل گروه در به سرانجام رساندن موفقیت‌آمیز کارهای خیر نیز گفتگو کنیم تا به این واسطه سوره­ ناس را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

2.     پس از خواندن داستان صفحه­ ۴۳، می­ توانیم به نقش گروه دوستان در انجام کارهای خوب مثل امر به معروف اشاره کنیم تا به این واسطه سوره­ ناس را برای دانش ­آموزان یادآوری کرده باشیم.

فارسی ششم-۴۳

3.     پس از خواندن شعر صفحه­ ۵۶، می­ توانیم برای دانش­ آموزان توضیح دهیم که جنگ تحمیلی نمونه ­ای از کار عظیم گروهی برای مبارزه با دشمن و کمک به همنوعان است که در آن رزمندگان برای مبارزه با دشمنان از هم سبقت می گرفتند.

4.     در صفحه­ ۶۶ می ­توانیم راجع به کنار هم قرارگیری علامه دهخدا و دو همکار ایشان با دانش ­آموزان گفتگو کنیم و اینکه جمع تشکیل شده کار مهم و با ارزشی برای جامعه فارسی زبانان انجام دادند. سپس توضیح دهیم که با یک جمع خوب، می­ توان کارهای والا و ماندگار این چنینی انجام داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید