Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

سوره ناس و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در صفحه­ ۱۶ موضوع تصویر سوم این است که اعضای خانواده ممکن است برای تحصیل یا کار به شهر دیگری بروند. می ­توانیم با دانش ­آموزان درباره­ این موضوع گفتگو کنیم که گاهی لازم است برای انتخاب راه و آینده­ای بهتر و موفقیت بیشتر کمی سختی را تحمل کنیم. بعد از این گفتگو می ­توانیم سوره­ مبارکه­ ناس را بخوانیم.

2.     در گفتگو کنید صفحه­ 21 مورد 2، موقعیتی مطرح شده که اعضای خانواده درباره­ اینکه مادربزرگ همراه آنها به سفر برود یا نه، بهترین راه را انتخاب کنند. می­ توانیم به بهانه قرارگیری در این موقعیت سوره­ ناس را با دانش ­آموزان بخوانیم و به آنها یادآوری کنیم که در همه حال باید بهترین کار را انتخاب کنند.

مطالعات سوم-۲۹

3.     در صفحه­ ۳۷ دانش­ آموزان به این امر تشویق شده­ اند که به منظور جلوگیری از اسراف، احتیاجات خود را اولویت ­بندی کنند و اول وسایل ضروری ­تر و مهم­تر را تهیه کنند. گفتگو راجع به اولویت­بندی در تهیه وسایل ضروری زندگی و انتخاب درست، بهانه­ خوبی برای یادآوری مفهوم سوره­ مبارکه­ ناس است.

4.     در گفتگو کنید صفحه­ 40، دانش ­آموزان راجع به راه ­های کاهش تولید زباله در خانه یا مدرسه گفتگو می­ کنند. خوب است برای یادآوری مفهوم سوره­ ناس در مورد بهترین روشهای پیشنهادی نیز صحبت کنیم.

5.     در صفحه­ 59 کارهایی را که دانش ­آموزان می توانند برای همکاری در امور مدرسه انجام بدهند، مشاهده می­ کنیم. می­ توانیم از آنها بخواهیم علاوه بر دادن پیشنهادهای جدید، بهترین و عملی ­ترین کار را انتخاب کنند تا به این واسطه سوره­ ناس را نیز مرور کرده باشیم.

6.     در صفحه­ 65 از دانش ­آموزان خواسته شده که مسیرهای مختلفی که صالح و علی را از خانه به مدرسه می ­رسانند، مشخص کنند. انتخاب بهترین و کوتاه­ترین مسیر از میان مسیرهای ممکن می ­تواند بستر لازم برای یادآوری سوره­ ناس را فراهم کند.

7.     در صفحه­­ 68 در مورد راه ­های مختلف ارسال نامه مطالعه می ­کنیم. اینکه امروزه بهترین و سریع‌ترین روش برای ارسال نامه استفاده از رایانه است، می ­تواند بهانه­ ای برای یادآوری سوره­ ناس باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید