Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره ناس و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در صفحات ۶ تا ‌۱۴ نماز و اذکار آن به دانش ­آموزان آموزش داده شده ­است. می ­توانیم هنگام آموزش نماز درباره­­ اولویت نماز اول وقت نسبت به سایر کارها نیز گفتگو کنیم تا به این واسطه سوره­ مبارکه­ ناس را به آنها یادآوری نماییم.

2.     در صفحه­ ۵۹، دانش ­آموزان به خواندن روزانه­ قرآن سفارش شده ­اند. پس می­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که خواندن قرآن کار خوبی است که باید جزء اولویت­ های برنامه روزانه قرار بگیرد تا از فضایل انس با قرآن برخوردار شویم.

قران سوم-۷۷

3.     در صفحه­ ۶۵ ذیل پیام قرآنی، تصویر دختری را می­بینیم که با دوستش قهر کرده است؛ اما بنا بر پیام قرآنی بالای صفحه برای این که از پاداش خدا برخوردار شود و بهترین کار را انجام داده باشد، ترجیح می­دهد از دوستش دلجویی کند. گفتگو راجع به این تصویر می تواند بهانه­ خوبی برای هم‌خوانی سوره­ مبارکه­ ناس باشد.

4.     در صفحه­ ۶9 داستان حضرت ابراهیم علیه‌السلام را می­ خوانیم که فرمان خدا را بدون چون و چرا در اولویت قرار دادند و همسر و فرزندشان را به بیابان بردند. داستان زیبای حضرت ابراهیم، حضرت هاجر و حضرت اسماعیل و انتخاب بهترین کار توسط آنها می­تواند بهانه­ خوبی برای قرائت سوره­ مبارکه­ ناس به همراه دانش ­آموزان باشد.

5.     در صفحه­ ۷۴ میتوانیم به منظور یادآوری سوره­ ناس، پیرامون پیام قرآنی به دانش ­آموزان گوشزد کنیم که رسیدگی به خواسته­ های والدین باید در اولویت انتخاب­ های انسان قرار بگیرد.

6.     در داستان صفحه­ ۸3، حضرت موسی علیه‌السلام فرمان خدا را در اولویت قرار دادند و برای دعوت فرعون به یکتا پرستی روانه شدند. می­ توانیم پس از خواندن داستان سوره مبارکه­ ناس را با دانش ­آموزان هم‌خوانی کنیم و به آنها بگوییم که عمل به دستور خدا بهترین کاری است که می ­تواند در هر لحظه انجام داد.

7.     پس از خواندن پیام قرآنی در صفحه­ ۸۶، می­ توانیم به دانش­ آموزان بگوییم که انجام کار خیر در همه­ شرایط در اولویت قرار می­ گیرد و باید در انجام آن از هم سبقت بگیرند تا به این واسطه مفهوم سوره­ مبارکه­ ناس را به آنها یادآوری کنیم.

8.     پس  در پیام قرآنی صفحه­ 113 دانش ­آموزان به خوبی کردن به دیگران تشویق شده­ اند و در تصاویر ذیل آن کارهای خوبی را مشاهده می­ کنیم که در آنها انجام بهترین کار بر کارهای دیگر ترجیح داده شده ­است. گفتگو راجع به این تصاویر و نحوه­ انتخاب بهترین کار میتواند بستر مناسب برای یادآوری مفهوم سوره­ ناس را فراهم کند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید