Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس کار و فناوری پایه ششم

سوره فلق و درس کار و فناوری پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه­ ۲ توضیحاتی در مورد رایانه داده شده ­است. می­ توانیم به منظور یادآوری مفهوم سوره­ فلق پس از خواندن این توضیحات به دانش­ آموزان بگوییم که ما نیز می­ توانیم مثل رایانه باشیم؛ همانطور که رایانه خیلی از مشکلات انسان­ ها را آسان یا حل می‌کند، ما هم اگر از ذهن خود که از رایانه قوی‌تر است کمک بگیریم می‌توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل اطراف خود را حل کنیم.

2.     در صفحه­ ۱۹ راجع به صنایع دستی مطالبی بیان شده ­است. خوب است به بهانه­ مرور مفهوم سوره­ فلق با دانش­ آموزان راجع به فواید یادگیری هنر و کارهای دستی از جمله مدیریت مشکلات مالی و امرار معاش از این راه گفتگو کنیم.

کارو فناوری-۱۹

3.     در صفحه­ ۲۱ خوب است پس از رسم الگو به دانش­ آموزان یادآوری کنیم که داشتن الگو در زندگی باعث کاهش به اشتباه افتادن انسان می­شود. در نتیجه داشتن الگو یک را برای حل مشکلات است.

4.     در صفحه­ ۵۷، می­توانیم پس از مطالعه­ نکات ایمنی و بهداشتی در رابطه با کار با چوب به دانش­ آموزان بگوییم که رعایت ایمنی و بهداشت از بروز مشکلات زیادی که ممکن است غیر قابل جبران باشند، جلوگیری می­کند.

5.     در صفحه­ ۶۵، خوب است به بهانه­ مرور مفهوم سوره­ فلق به دانش ­آموزان بگوییم که ما نیز در یک جامعه مانند دانه­ های زنجیر به هم متصل هستیم و برای یکپارچه بودن باید مشکلات یکدیگر را مد نظر داشته باشیم و برای پیدا کردن راه حل به هم کمک کنیم.

6.     در صفحه­ ۷۰، می­­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که ممکن است در زندگی با مسائل پیچیده­ زیادی روبرو شوند که برای حل آنها لازم است آن را به مسئله ­های کوچک‌تر و ساده‌تر تقسیم کنند، همچنین یکی از روش های این کار استفاده از الگوریتم است که در صفحه­ 73 توضیح داده شده­ است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید