Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه ششم

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در داستان باغ سری صفحه­ ۲۵، مهدی و هادی تلاش می­کنند تا بچه‌ها را از اینکه مرتکب اشتباه شوند باز دارند؛ اما موفق نمی­شوند. در برایم بگو صفحه­ ۲۶ می­توانیم دانش­ آموزان را به یافتن راهی مناسب برای جلوگیری از به دردسر افتادن بچه­ ها تشویق کنیم تا به این واسطه سوره­ فلق را مرور کرده باشیم. همچنین در صفحه­ ۲۷ می­توانیم راهکارهای گروهی خود را برای حل مشکلات مطرح شده در این صفحه مطرح کنند.

2.     در داستان صفحه­ ۳4 امام کاظم علیه‌السلام مشورت کردن را به عنوان یکی از راه‌های حل مشکل بیان می‌کنند. ما نیز می­ توانیم به دانش ­آموزان توصیه کنیم که اگر می­ خواهند مشکلی را حل کنند با پرسیدن نظرات دیگران به نتایج بهتری خواهند رسید.

۰۰۰-۱۰۴-C34-3.indd

3.     در ابتدای صفحه­ ۳۸ چند نمونه از مشکلاتی که ممکن است در مدرسه برای دانش­ آموزان پیش بیاید عنوان شده است. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به راه حل­ های آنها سوره­ فلق را با دانش ­آموزان بخوانیم.

4.     در صفحه­ ۶۴ در مورد یکی از مشکلاتی که ممکن است انسان‌ها به آن گرفتار باشند، یعنی ناتوانی و بیماری و کم‌تحرکی توضیح داده شده ­است. می­ توانیم طبق مطالب کتاب به دانش ­آموزان بگوییم که سلامت و تندرستی نشاط می­ آورد و انگیزه­ انسان برای انجام دادن کارهای مختلف بیشتر می­شود. در نتیجه کمتر با انواع مشکلاتی مانند ناتوانی جسمی و بیماری روبرو خواهند شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید