Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

سوره فلق و درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه­ 9 راجع به مشکل دچار شدن به غم و اندوه و راهکارهای رفع آن گفتگو می­کنیم. می ­توانیم در ادامه راجع به نقش جمع دوستان در کمک به رفع مشکل یکدیگر صحبت کنیم تا به این واسطه بستری برای یادآوری سوره­ فلق برای دانش­ آموزان ایجاد نماییم. 

2.     در فعالیت صفحه­ 12، موقعیت هایی را می ­بینیم که دانش ­آموزان باید بگویند چگونه میتوانند برای رفع آن مشکل کمک کنند. می­ توانیم از آنها بخواهیم راجع به اینکه نقش یاری‌رسانی گروهی در حل چنین مشکلاتی چه می­ تواند باشد نیز گفتگو کنیم. 

مطالعات_پنجم-۱۲

3.     در صفحه­ 19 راجع به شورای دانش ­آموزی مطالبی عنوان شده­ است. می­ توانیم راجع به کارهایی که این شورا برای حل مشکلات مدرسه می ­تواند انجام بدهد، گفتگو کنیم و بعد از آن سوره­ فلق را بخوانیم.

4.     در صفحه­ 42، راجع به خطرات جاده­ ای مطلبی بیان شده ­است. می­­توانیم با دانش ­آموزان راجع به اینکه چگونه ­می­ توانند در کاهش این مشکل که ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی و حواس پرتی است، گفتگو کنیم.

5.     مورد شماره­ 2، به کار ببندیم در صفحه­ 78، از دانش­آموزان خواسته شده که با تشکیل گروه­ هایی برای حل مشکلات مربوط به محیط زیست، پیشنهادهای خود را ارائه بدهند. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به این موضوع سوره­ فلق را با دانش­ آموزان همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید