Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه پنجم

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه­ 8 و 9 در هر یک از شاخه­ های گل یکی از موارد مهم که لازم است در روابط با دیگران رعایت شود، بیان شده است. می­ توانیم با دانش­ آموزان راجع به اهمیت این موارد در تعامل با دیگران و نقش آنها در جلوگیری از بروز مشکلات گفت و گو کنیم.

2.     در داستان صفحه­ 18، نحوه­ تعامل دو خانم مسلمان با دو خانم مسیحی موجب شکل‌گیری دوستی بین آنها شد. می­توانیم به بهانه­ خواندن این داستان با دانش­ آموزان راجع به برخورد درست با افرادی که ممکن است اعتقاداتشان با ما متفاوت باشد و نیز بسیاری از مشکلاتی که به همین دلیل رفع می‌شود، گفتگو کنیم. سپس سوره­ فلق را همخوانی نماییم. موضوع داستان صفحه­ 23 نیز به همین صورت است.

C23.indd

3.   در صفحه­ 28 داستان برخورد حضرت عیسی علیه‌السلام با یک سگ و بیان ویژگی­ های همنشین خوب از زبان ایشان را مطالعه می­ کنیم. می­توانیم پس از خواندن این داستان سوره­ فلق را همخوانی کنیم و از دانش ­آموزان بخواهیم ارتباط این مطلب را با سوره فلق بیان نمایند.

4.      در صفحات 39 تا 42 یک داستان و پرسش­ های بعد از آن را مشاهده می­کنیم. موضوع این مطالب، امانتداری و نحوه­ برخورد با اموال دیگران است. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شویم توجه نکردن به مقوله امانتداری است که لازم است توجه دانش ­آموزان را به آن جلب نماییم تا در این زمینه دچار مشکل نشوند. 

 

5.     در صفحه­ 77 حدیثی از امام حسن عسکری علیه‌السلام را مشاهده می­کنیم که در مورد نحوه­ برخورد با اشتباهات و خوبی ­های اطرافیانمان است. می ­توانیم پس از گفتگو راجع به این سخن و ارتباط آن با سوره فلق، سوره را با دانش­ آموزان همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید